Jeśli masz problem z otwarciem strony, zadzwoń na +48 22 307 93 34 lub skorzystaj z FlixBus Google Assistant App.
Wstęp
My, spółka FlixMobility GmbH, a także nasze spółki zależne (dalej łącznie: „FlixBus”, „my” lub „nas”), pragniemy poinformować Państwa w niniejszym dokumencie o ochronie danych osobowych w firmie FlixBus.
Regulacje dotyczące ochrony danych osób, który dotyczy przetwarzanie danych (określamy Państwa w niniejszym dokumencie terminem „osoba, której dane dotyczą”, a także „klient”, „użytkownik” i „Państwo”) wynikają przede wszystkim z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (rozporządzenie UE nr 2016/679, zwane dalej „RODO”). W zakresie w jakim podejmiemy decyzje o celach i sposobach przetwarzania danych, samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami, będzie to obejmować przede wszystkim zobowiązanie do informowania Państwa w przejrzysty sposób o rodzaju, zakresie, celu, czasie trwania i podstawie prawnej przetwarzania (zob. art. 13 i 14 RODO).
Celem niniejszej polityki (dalej: „polityka prywatności”) jest poinformowanie Państwa o sposobie, w który przetwarzamy Państwa dane osobowe.
Nasza polityka prywatności ma strukturę modułową. Składa się ona z jednej części zawierającej ogólne informacje o wszystkich procesach przetwarzania danych osobowych i sytuacjach przetwarzania, które mają miejsce przy każdym wejściu na naszą stronę internetową (Część 1 Informacje ogólne) oraz z części szczególnej, której treść odnosi się jedynie do sytuacji przetwarzania określonej w niej, z podaniem nazwy danej oferty lub produktu, w szczególności podczas odwiedzania naszych stron internetowych, co opisano bardziej szczegółowo tutaj (Część 2 Informacje szczególne).
Dalsze informacje prawne można znaleźć tutaj:
dotyczące FlixBus:
Ogólne warunki dokonywania rezerwacji
dotyczące FlixTrain:
Warunki taryfowe spółki FlixTrain GmbH
Ogólne warunki przewozu spółki FlixTrain GmbH
dla osób ubiegających się o pracę:
Informacje o ochronie danych osobowych dla osób ubiegających się o pracę
Niniejsza polityka prywatności opiera się na poniższych definicjach terminów zgodnie z art. 4 RODO:
Podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie Państwa danych osobowych (art. 4 ust. 7 RODO) jest:
FlixMobility GmbH
Friedenheimer Brücke 16
80639 Monachium
Telefon: +49 (0)30 300 137 300
E-mail info@flixbus.pl
Dalsze informacje na temat naszej spółki można znaleźć w informacjach prawnych.
Nasza inspektor ochrony danych osobowych jest do Państwa dyspozycji w każdej chwili, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania oraz jako osoba kontaktowa w zakresie ochrony danych.
Jej dane kontaktowe:
FlixMobility GmbH
Dr Theresia Gondro
Friedenheimer Brücke 16
80639 Monachium
E-mail data.protection@flixbus.com
Ogólne pytania na temat FlixBus należy kierować pod adres info@flixbus.pl
Przetwarzanie danych osobowych jest dozwolone, jeżeli istnieje co najmniej jedna z wymienionych poniżej podstaw prawnych wymienionych w art. 6 ust. 1 RODO:
W odniesieniu do wykonywanych przez nas czynności przetwarzania określamy odpowiednią podstawę prawną zgodnie z powyższym. Przetwarzanie może również opierać się na więcej niż jednej podstawie prawnej.
Pod pewnymi warunkami przekazujemy Państwa dane osobowe do naszych spółek zależnych lub dane osobowe z naszych spółek zależnych są nam przekazywane w dopuszczalnym zakresie.
Podobnie jak w przypadku każdej większej spółki, do obsługi naszych transakcji handlowych i współpracy z firmami partnerskimi w kraju i za granicą wykorzystujemy także zewnętrznych usługodawców krajowych i zagranicznych. Należą do nich na przykład:
Usługodawcy i spółki partnerskie muszą zagwarantować, że wdrożyli odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w taki sposób, aby arzanie danych spełniało wymogi prawne, a prawa osób, których dane dotyczą, były chronione.
Przekazujemy dane osobowe organom i instytucjom publicznym (np. policji, prokuraturze, organom nadzorczym), jeżeli istnieje stosowny obowiązek/upoważnienie.
W odniesieniu do wykonywanych przez nas czynności przetwarzania określamy kategorie odbiorców danych zgodnie z Częscią 2.
W ramach naszych relacji biznesowych możemy udostępniać lub ujawniać Państwa dane osobowe stronom trzecim, które mogą również znajdować się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), tj. w państwach trzecich.
O ile jest to konieczne, poinformujemy Państwa w odpowiednich częściach Częścią2 o szczegółach dotyczących przekazywania danych do państw trzecich w związku z przetwarzaniem przez nas danych.
Komisja Europejska zaświadcza, że niektóre państwa trzecie posiadają ochronę danych porównywalną ze standardem EOG na podstawie tzw. decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony (wykaz tych państw oraz kopię decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony można pobrać ze strony: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection_pl).
Jednak w innych państwach trzecich, do których dane osobowe mogą być przekazywane, może nie obowiązywać stale wysoki poziom ochrony danych ze względu na brak regulacji prawnych. W takim przypadku zapewniamy, że ochrona danych jest odpowiednio zagwarantowana.
Jest to możliwe na przykład poprzez wiążące przepisy firmowe (zwane „wiążącymi regułami korporacyjnymi”), standardowe klauzule umowne Komisji Europejskiej dotyczące ochrony danych osobowych, certyfikaty i uznane kodeksy postępowania.
O ile jest to niezbędne do dokonania rezerwacji oraz związanego z nią świadczenia usług transportowych, przekazywanie wymaganych w tym celu danych osobowych do państw trzecich jest dozwolone jeżeli przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy między osobą, której dane dotyczą, a administratorem lub do wprowadzenia w życie środków przedumownych podejmowanych na żądanie osoby, której dane dotyczą.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji na ten temat prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych osobowych.
Okres przechowywania zebranych danych osobowych zależy od celu, w jakim dane te są przetwarzane. Dane będą przechowywane tak długo, jak jest to konieczne do osiągnięcia zamierzonego celu.
W przypadku przetwarzania przez nas danych osobowych, w Części 2 określamy, jak długo dane te będą przez nas przechowywane. Jeżeli poniżej nie określono wyraźnie okresu przechowywania, Państwa dane osobowe zostaną usunięte niezwłocznie gdy cel lub podstawa prawna przechowywania przestanie obowiązywać.
Przechowywanie może jednak trwać mimo upływu określonego czasu w przypadku (zbliżającego się) sporu prawnego z Państwem, w przypadku wszczęcia innego postępowania sądowego lub jeśli przechowywanie jest przewidziane przez regulacje ustawowe, którym podlegamy jako administrator danych. W przypadku upływu okresu przechowywania określonego regulacjami ustawowymi dane osobowe zostaną usunięte, o ile nie będzie konieczne ich dalsze przechowywanie przez nas i nie będzie istniała ku temu podstawa prawna.
Nie zamierzamy wykorzystywać żadnych zebranych od Państwa danych osobowych do jakichkolwiek procesów wymagających zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym profilowania). Jeżeli będziemy chcieli wdrożyć takie procedury, poinformujemy Państwa o tym odrębnie, zgodnie z regulacjami ustawowymi.
Zasadniczo nie uzależniamy zawarcia z nami umów od uprzedniego przekazania nam danych osobowych. Co do zasady nie ma również ustawowego ani umownego obowiązku udostępniania nam Państwa danych osobowych; jeżeli jednak nie udostępnią nam Państwo wymaganych danych, będziemy mogli przedstawić niektóre oferty tylko w ograniczonym zakresie a innych ofert nie będziemy mogli przedstawiać w ogóle.
W niektórych okolicznościach możemy podlegać szczególnym zobowiązaniom ustawowym i prawnym nakładającym na nas obowiązek przekazania danych osobowych stronom trzecim, zwłaszcza organom publicznym.
Do zbierania Państwa danych stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, uwzględniając najnowsze technologie, koszty wdrożenia oraz charakter, zakres, kontekst i cel przetwarzania, jak również istniejące ryzyko naruszenia ochrony danych (w tym prawdopodobieństwo i skutki takiego zdarzenia), w celu ochrony danych osoby, której dane dotyczą, przed przypadkową lub celową manipulacją, częściową lub całkowitą utratą lub zniszczeniem lub przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich (np. stosujemy szyfrowanie TLS dla naszych stron internetowych). Nasze środki bezpieczeństwa są stale ulepszane w celu uwzględnienia rozwoju technologicznego.
Na życzenie chętnie udzielimy Państwu dalszych informacji na ten temat. W tym celu prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych osobowych lub naszym głównym specjalistą ds. bezpieczeństwa informacji (CISO).
Jego (CISO) dane kontaktowe:
FlixMobility GmbH
Tobias Hadem
Friedenheimer Brücke 16
80639 Monachium
E-mail it-security@flixbus.com
W każdej chwili mogą Państwo dochodzić swoich praw jako osoba, której dane dotyczą, w szczególności kontaktując się z nami za pomocą danych kontaktowych podanych w punkcie 1.2. Osoby, których dane dotyczą, mają następujące prawa na mocy RODO:
Prawo do informacji
Zgodnie z art. 15 RODO mogą Państwo żądać informacji na temat swoich danych osobowych przetwarzanych przez nas. W żądaniu udzielenia informacji powinni Państwo wyjaśnić swoje obawy, aby ułatwić nam zebranie niezbędnych danych. Na życzenie dostarczymy Państwu kopię danych, które są przedmiotem przetwarzania. Prosimy zwrócić uwagę, że Państwa prawo do informacji może być w określonych okolicznościach ograniczone zgodnie z regulacjami ustawowymi.
Prawo do sprostowania danych
Jeśli dotyczące Państwa informacje nie są (już) poprawne, można wystąpić o ich sprostowanie zgodnie z art. 16 RODO. Jeżeli Państwa dane są niekompletne, mogą Państwo wystąpić z żądaniem ich uzupełnienia.
Prawo do usunięcia danych
Mogą Państwo zażądać usunięcia swoich danych osobowych zgodnie z postanowieniami art. 17 RODO. Państwa prawo do usunięcia danych osobowych zależy między innymi od tego, czy Państwa dane są nadal przez nas wymagane do realizacji naszych ustawowych obowiązków.
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Zgodnie z postanowieniami art. 18 RODO mają Państwo prawo żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych.
Prawo do przenoszenia danych
Zgodnie z postanowieniami art. 20 RODO mają Państwo prawo otrzymać dane, które nam Państwo przekazali, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub zażądać przeniesienia danych do innego administratora.
Prawo do sprzeciwu
Zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO mają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych w dowolnym momencie, z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją. Mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec otrzymywania reklam, w dowolnym momencie, ze skutkiem na przyszłość, zgodnie z art. 21 ust. 2 RODO (sprzeciw wobec reklam w przypadku marketingu bezpośredniego).
Prawo do odwołania się
Jeżeli są Państwo zdania, że podczas przetwarzania Państwa danych nie przestrzegaliśmy przepisów o ochronie danych osobowych, mogą Państwo złożyć skargę do organu nadzorującego ochronę danych osobowych na przetwarzanie Państwa danych osobowych, np. do organu nadzorującego ochronę danych, przed którym jesteśmy odpowiedzialni:
Bawarski Urząd ds. Nadzoru nad Ochroną Danych Osobowych, Promenade 18, 91522 Ansbach
Prawo do wycofania zgody
Mogą Państwo wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych, w dowolnym czasie, ze skutkiem na przyszłość. Dotyczy to również deklaracji zgody, które zostały wydane przed wejściem w życie RODO, tj. przed dniem 25.05.2018 roku.
Informacje na temat FlixBus i oferowanych przez nią usług można znaleźć zwłaszcza na stronie https://www.flixbus.pl / https://www.flixtrain.com/ w tym na powiązanych podstronach (zwanych dalej łącznie „stroną internetową” lub „stronami internetowymi”). Kiedy odwiedzają Państwo nasze strony internetowe, przetwarzane są Państwa dane osobowe.
Kiedy korzystają Państwo ze stron internetowych w celach informacyjnych, zbieramy, przechowujemy i przetwarzamy następujące kategorie danych osobowych:
Dane dziennika: podczas odwiedzania naszych stron internetowych na naszym serwerze zapisywane są dane dziennika (zwane „plikami dziennika serwera”). Składają się one z następujących danych:
Korzystamy z usług dostawców usług internetowych do hostingu naszych stron internetowych oraz do statystycznej oceny danych dziennika.
Przetwarzanie danych dziennika służy celom statystycznym i poprawia jakość naszych stron internetowych, w szczególności stabilność i bezpieczeństwo połączenia.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest możliwość prawidłowego udostępnienia tych stron.
Przy korzystaniu z formularzy kontaktowych przetwarzane są przekazywane w ten sposób dane (np. tytuł, nazwisko i imię, adres, firma, adres e-mail i godzina przekazania, przedmiot zapytania).
Przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym odbywa się w celu przetwarzania zapytań, a w zależności od podstawy i przedmiotu zapytania, podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, jeżeli dotyczy to zapytania związanego z umową, albo, w innych przypadkach, podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – gdy naszym prawnie uzasadnionym interesem jest rozpatrywanie zapytań kontaktowych.
Korzystamy z usług firm zajmujących się obsługą klienta w zakresie przetwarzania ofert pracy, aby odpowiadać na pytania zadane za pomocą naszych formularzy kontaktowych.
Ponadto przechowujemy dane z formularzy kontaktowych oraz odpowiedni adres IP w celu wywiązania się z naszych obowiązków dowodowych, zapewnienia przestrzegania i udokumentowania obowiązków prawnych, aby móc wyjaśnić ewentualne przypadki niewłaściwego wykorzystania Państwa danych osobowych oraz zapewnić bezpieczeństwo naszych systemów.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) lub f) RODO.
Podczas rezerwacji biletów na usługi transportowe zbieramy, przechowujemy i przetwarzamy następujące kategorie danych osobowych:
Mają Państwo również możliwość podania numeru telefonu kontaktowego w przypadku opóźnień lub zmian w planie podróży (opcjonalnie).
Dane te są przetwarzane w celu rezerwacji i świadczenia usług transportowych, w tym obsługi klienta, jak również w celu wypełnienia zobowiązań prawnych.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. b), c) RODO.
Niektóre z tych danych wykorzystujemy również do polecania produktów, zob. punkt 2.1.4, oraz do wysyłania newslettera, zob. punkt 2.1.5, i do konta klienta, zob. punkt 2.1.6.
Podczas rezerwacji biletów na usługi transportu międzynarodowego, w zależności od miejsca wyjazdu i przyjazdu, zbierane są również następujące kategorie danych osobowych:
Dane te są przetwarzane w celu rezerwacji i świadczenia usług transportowych, w tym obsługi klienta, jak również w celu wypełnienia zobowiązań prawnych.
Powyższe dane przekazujemy odpowiedniemu przewoźnikowi lub przewoźnikom, jak również instytucjom publicznym, jeżeli istnieje odpowiedni obowiązek/upoważnienie.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) lub c) RODO.
Niezbędne dane dotyczące płatności zostaną przekazane dostawcy usług płatniczych w celu bezpiecznego przetwarzania zainicjowanych przez Państwa płatności.
Nasi dostawcy usług płatniczych:
Dostawcy usług płatniczych | Sposoby płatności |
---|---|
Adyen N.V. |
Karta kredytowa Swish Google Pay Apple Pay iDeal Dotpay Sofort/Klarna |
PayU Bilgi Teknolojileri A.S. Otakcilar Cad. No: 78, Flat Ofis D-Blok 34050, Eyup - STAMBUŁ Polityka prywatności: https://payu.in/privacy-policy |
Karta kredytowa |
Paymill Plus GmbH St.-Martin-Straße 63, 81669 Monachium Polityka prywatności: https://www.paymill.com/en/privacy-policy/ |
Postfinance |
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. 22-24 Boulevard Royal 2449 Luksemburg Polityka prywatności: https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/ua/privacy-full |
PayPal |
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO.
W przypadku niektórych rezerwacji korzystamy także z technologii i usług spółki Distribusion Technologies GmbH jako podmiotu przetwarzającego (Wattstrasse 10, 13355 Berlin, telefon: +49-30-3465507-50, e-mail: dataprotection@distribusion.com).
Po uzyskaniu Państwa zgody, w dozwolonym zakresie możemy korzystać z adresu e-mail otrzymanego w związku z rezerwacją lub usługą transportową w celu przesyłania Państwu regularnych ofert produktów z naszego asortymentu, podobnych do usług, które już Państwo zakupili.
Do wysyłania rekomendacji produktów korzystamy z zewnętrznych dostawców usług obsługi klienta.
Będą Państwo otrzymywać od nas te rekomendacje produktów w zależności od tego, czy wyrazili Państwo zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych wysyłanych w wiadomościach e-mail. W ten sposób pragniemy przekazywać Państwu informacje o produktach z naszego asortymentu, którymi mogą być Państwo zainteresowani, w oparciu o dokonane u nas ostatnio zakupy.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; naszym prawnie uzasadnionym interesem jest informowanie Państwa o naszej ofercie i proponowanie Państwu określonych produktów.
Mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystywania Państwa adresu e-mail w tym celu, korzystając z łącza do rezygnacji z subskrypcji rekomendacji produktów lub wysyłając wiadomość na adres unsubscribe@flixbus.com.
Jeżeli rejestrują się Państwo w celu otrzymywania newslettera poprzez nasze łącze rejestracyjne, prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie Państwa danych (adres e-mail, imię i nazwisko, miejsce zamieszkania) w celu regularnego wysyłania Państwu naszego newslettera pocztą elektroniczną.
W ramach subskrypcji newslettera otrzymujemy również zgodę na personalizację treści naszego newslettera zgodnie z Państwa potrzebami i zainteresowaniami.
Aby zarejestrować się do naszego newslettera, stosujemy tzw. procedurę podwójnej zgody. Oznacza to, że po rejestracji wyślemy na podany przez Państwa adres e-mail z prośbą o potwierdzenie chęci otrzymywania newslettera. Jeśli nie potwierdzą Państwo swojej rejestracji w ciągu 24 godzin, Państwa dane zostaną zablokowane i automatycznie usunięte po upływie jednego miesiąca.
Newsletter może dotyczyć wszystkich towarów, usług, produktów, ofert i promocji dostarczanych przez administratora (punkt 1.2), przez spółki powiązane z administratorem lub przez spółki partnerskie.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
Ponadto przechowujemy adresy IP, których Państwo używają, oraz czas rejestracji i potwierdzenia. Celem procedury jest udowodnienie, że są Państwo zarejestrowani, i w razie potrzeby umożliwienie wyjaśnienia ewentualnych przypadków niewłaściwego wykorzystania Państwa danych osobowych. Jeżeli przetwarzamy Państwa dane osobowe w tym celu, odbywa się to na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu w zapewnieniu przestrzegania i dokumentowaniu wymogów prawnych.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; naszym prawnie uzasadnionym interesem jest możliwość udowodnienia zgody.
Mogą Państwo w dowolnym momencie odwołać zgodę na wykorzystywanie Państwa adresu e-mail, korzystając z łącza do rezygnacji z subskrypcji newslettera lub wysyłając wiadomość na adres unsubscribe@flixbus.com. Odwołanie to pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem wykonanych już czynności przetwarzania danych.
Do dystrybucji newsletterów korzystamy z zewnętrznych dostawców usług informatycznych, którzy występują w charakterze podmiotów przetwarzających.
Mają Państwo możliwość założenia u nas osobistego konta klienta. W chronionym hasłem obszarze konta klienta można wygodnie zarządzać swoimi rezerwacjami i przechowywać swoje dane do przyszłych podróży.
W celu utworzenia konta klienta zbierane są następujące obowiązkowe informacje:
Korzystamy z tych danych w celu zarządzania Państwa kontem klienta i wystawiania faktur.
Ponadto na koncie klienta mogą Państwo także podać swój numer telefonu komórkowego, dzięki czemu będziemy mogli się z Państwem skontaktować w przypadku opóźnienia lub zmiany w planie podróży (opcjonalnie).
Mogą Państwo również zdecydować się na przechowywanie następujących dodatkowych danych na swoim koncie klienta (opcjonalnie):
Dane te są wykorzystywane do zarządzania Państwa kontem klienta i wystawiania faktur, a także mogą być wykorzystywane do wysyłania spersonalizowanych rekomendacji produktów (punkt 2.1.4) oraz – jeśli zarejestrowali się Państwo w tym celu – do wysyłania newsletterów (punkt 2.1.5).
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. a), b) lub f) RODO.
Jeśli wyrazili Państwo zgodę, na Państwa urządzeniu zapisywane są tzw. trwałe pliki cookie z funkcją „zostań zalogowany”. Ich celem jest zagwarantowanie, że nie będą Państwo musieli się ponownie logować podczas kolejnych wizyt na naszej stronie internetowej. Ta funkcja nie jest dostępna, jeśli wyłączyli Państwo zapisywanie takich plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Mogą Państwo zaktualizować lub usunąć swoje konto klienta – a tym samym także zapisane dane osobowe – w dowolnym momencie, na swoim osobistym koncie klienta.
Kiedy odwiedzają Państwo naszą witrynę internetową, informacje w formie pliku cookie (mały plik tekstowy) zostają zapisane na Państwa urządzeniu. Plik przechowuje informacje dotyczące sposobu korzystania przez Państwa z witryny internetowej (identyfikator, data wizyty itp.). Stosowanie plików cookie pozwala nam ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny poprzez różne funkcje serwisu (np. rozpoznawanie poprzednich wizyt) i w związku z tym jesteśmy w stanie lepiej dostosować naszą witrynę do Państwa potrzeb.
Wykorzystywanie niezbędnych z punktu widzenia technicznego plików cookie opiera się na art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym uzasadnionym interesem jest zapewnienie Państwu konkretnych funkcji w naszych witrynach internetowych, ulepszanie ich działania oraz zapewnienie bezpieczeństwa i integralności naszych witryn internetowych.
Mogą Państwo zapobiec zapisywaniu plików cookie i usunąć już istniejące pliki cookie, odpowiednio zmieniając ustawienia Państwa przeglądarki. Funkcja pomocy dostępna w większości przeglądarek pokaże Państwu, jak wprowadzić te ustawienia. Jeśli jednak nie zaakceptują Państwo plików cookie, działanie funkcji usług witryny internetowej może ulec pogorszeniu. Dlatego zalecamy pozostawienie włączonej funkcji plików cookie.
Wyczerpujące informacje na temat tego, w jaki sposób można to zrobić w różnych przeglądarkach internetowych, można znaleźć w następujących witrynach internetowych: youronlinechoices, Network Advertising Initiative lub Digital Advertising Alliance. Można tam także znaleźć informacje na temat sposobu usuwania plików cookie ze swojego komputera oraz ogólne informacje na temat plików cookie. Korzystamy z różnych rodzajów plików cookie:
Przejściowe pliki cookie, które znane są również jako tymczasowe lub „sesyjne pliki cookie”, to pliki cookie, które są usuwane po opuszczeniu naszej witryny i zamknięciu przeglądarki. Takie pliki cookie zazwyczaj zapisują na przykład ustawienia języka lub treść zamówienia.
Trwałe lub stałe pliki cookie są przechowywane nawet po zamknięciu przeglądarki. Umożliwia to np. zapisanie statusu logowania lub wprowadzonych terminów wyszukiwania. Takie pliki cookie wykorzystujemy między innymi do pomiaru zasięgu lub do celów marketingowych. Trwałe pliki cookie są automatycznie usuwane po określonym czasie, który może być różny w zależności od danego pliku cookie. Pliki te można jednak w każdej chwili usunąć w ustawieniach bezpieczeństwa przeglądarki.
Oprócz tak zwanych „plików cookie tej samej firmy”, które ustawiamy jako administrator danych do przetwarzania danych, używane są również „pliki cookie innych firm”, które są oferowane przez innych dostawców.
W ramach zarządzania zgodami (baner dotyczący zgody) umożliwiamy Państwu podjęcie decyzji o wykorzystaniu plików cookie i porównywalnych technologii. Tutaj można znaleźć szczegółowe informacje na temat wykorzystywanych usług oraz uzyskać dostęp do ustawień dotyczących udzielanej przez Państwa zgody, w tym możliwości jej odwołania.
Gdy kontaktują się Państwo z naszym działem obsługi klienta, zbieramy dane osobowe, które nam Państwo podają z własnej inicjatywy. Mogą Państwo na przykład przesłać je do nas pocztą elektroniczną, przekazać telefonicznie lub listownie. Państwa dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie w celu skontaktowania się z Państwem lub w celu, w którym nam je Państwo przekazali, np. w celu opracowania Państwa zapytań, administracji technicznej lub obsługi klienta.
Dane te (w tym informacje o środkach komunikacji, takich jak adres e-mail, numer telefonu) są podawane dobrowolnie. Używamy tych danych do rozpatrywania Państwa problemów, w razie potrzeby w celu wypełnienia zobowiązań prawnych oraz do celów administracyjnych.
Podstawę prawną stanowi art. 6 ust. 1 lit. b), c) lub f) RODO.
W przypadku zapytań telefonicznych Państwa dane są również przetwarzane przez aplikacje telefoniczne, a częściowo również przez system wymiany głosowej w celu wsparcia nas w dystrybucji i przetwarzaniu zapytań.
Do naszej obsługi klienta korzystamy z zewnętrznych dostawców usług obsługi klienta, działających w charakterze podmiotów przetwarzających.
Jesteśmy obecni w mediach społecznościowych (aktualnie: Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter). W zakresie, w jakim mamy kontrolę nad przetwarzaniem Państwa danych, zapewniamy przestrzeganie obowiązujących przepisów o ochronie danych.
Oprócz nas, za obecność FlixBusw rozumieniu RODO i innych przepisów o ochronie danych osobowych odpowiedzialne są następujące podmioty:
Facebook (Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia)
Instagram (Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia)
Twitter (Twitter International Company, One Cumberland Place, Fenian Street, Dublin 2, D02 AX07, Irlandia)
LinkedIn (LinkedIn Ireland Unlimited Company, Gardner House Wilton Place, Dublin 2, Irlandia)
Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że Państwa dane mogą być przetwarzane poza terytorium Unii Europejskiej.
Podstawę prawną przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest skuteczne informowanie i komunikowanie.
Dalsze informacje na temat przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w związku z naszą obecnością w kanałach mediów społecznościowych można znaleźć tutaj:
Facebook: https://www.facebook.com/notes/flixbus/facebook-fanpage-datenschutzrichtlinie/2107777085936747/
Instagram: https://www.facebook.com/policy.php